Zeg het met humor, tijd voor meer aandacht zelfhelend vermogen en geen angstporno

Door codebeat op dinsdag 20 april 2021 07:00 - Reacties (39)
Categorie: realisme, Views: 5.127

Zeg het met humor moet George Carlin gedacht hebben maar ondanks dat het humor is, is de boodschap héél duidelijk én hij heeft ook nog eens gelijk. Wat hij zegt valt zelfs te beredeneren, het is één en al logica. Dat moet gemiddelde Tweaker wel aanspreken dacht ik zo.

Jaren 90
Het was al een issue in de jaren 90 met de opkomst van al die ontsmettingsproducten, bijvoorbeeld in de keuken. Experts maakte zich zorgen, met name voor kinderen gevaarlijk omdat ze niet meer, of onvoldoende, worden blootgesteld aan 'viezigheid', bacteriën, virussen omdat alles zo schoon is, té schoon.

Hiermee wordt uitgesloten om te 'oefenen', het immuunsysteem kan niet oefenen, wordt onvoldoende blootgesteld aan 'viezigheid'. Resultaat van té schoon, schoon is goed maar té schoon niet. Als er dan toevallig een keer bacterie (of virus) op het aanrecht zit en het kind komt daarmee in contact, dan wordt het kind ongelooflijk ziek, het immuunsysteem is (lang) niet getraind. Het ontsmettingsdoekje veegt alle 'vuiligheid' weg totdat je dat een keer niet doet of niet consequent doet en dat kan dan grote gevolgen hebben. Die extreme voorzorg heeft nadelen wanneer het er even niet is, je denkt te voorkomen maar eigenlijk is de uitwerking van voorkomen meerdere keer zo slecht als je het even 'vergeet'.

Afschermen van ... van alles
Dat is nu vergelijkbaar met het ontsmetten van alles, winkelwagentjes, mandjes, 1000x je handen wassen per dag, niet met elkaar in contact komen, afschermen van het contact met het virus terwijl 98% daar helemaal geen last van heeft van dat virus en besmettingen niet kunnen worden voorkomen - kijk maar naar besmettingscijfers.

Het blijft doorgaan, dat al meer dan één jaar lang en ondanks alle maatregelingen (inclusief vaccins) toch torenhoge 'besmettingen' maar geen mensen die dood vallen op straat of met duizenden tegelijk het loodje leggen (kijk nu even naar Nederland). Blijkbaar is het probleem toch iets minder groot dan afhankelijk werd aangenomen. De afscherming werkt dus blijkbaar ook niet zo heel goed, het is niet te voorkomen. Wel kunnen er andere dingen mee worden voorkomen, andere virussen of bacteriën (dat wat niet gemeten wordt) waarmee we normaal gesproken wel mee in aanraking zouden komen. Sinds de ontsmettingsparanoia niet één keer ziek geweest (vlak daarvoor wel, stevige griep of was dat de ziekte met de grote C?), zelfs geen snotneus. Maak mij ook niet zo druk, wellicht scheelt dat, angst (en stress) is een slechte raadgever, bewezen slecht voor je gezondheid, verzwakt o.a. immuunsysteem en verlamd je hersenen.

Afschermen ongezond op de langere termijn
Hoe langer we doorgaan met het afschermen, hoe langer we hiermee blijven zitten en hoe groter de kans mensen ziek kunnen worden op de langere termijn van ....... iets anders! Straks is het niet meer (alleen het) virus maar straks ook andere dingen, bijvoorbeeld als we stoppen met alles te ontsmetten.

Dit langdurige waanzinbeleid werkt averechts, maakt ons zwakker (zowel lichamelijk als geestelijk) en maakt ons meer afhankelijk van vaccins. Dat is leuk voor Big Farma natuurlijk maar liever het immuunsysteem het werk laten doen, of niet soms? Zorgen voor een sterk immuunsysteem, daar hebben we op de langere termijn met ze allen meer aan. Laten we dat samen doen. Angstporno (angst op basis van progrnoses - die nooit uitkomen) uit en gezond verstand, kalmte weer aan.

Tijd voor meer aandacht voor ons zelfhelend vermogen, zeker in deze (gecreëerde) omstandigheden.

-------------------------

Reageren? Prima! Lees wel de hele tekst en bekijk de hele video voordat je ook maar door één fragment/regel/uitdrukking getriggerd wordt en je dan op basis daarvan een hele tirade gaat typen. Zonde, meestal zit een antwoord/uitleg verderop in de tekst dat je hele tirade overbodig maakt.

Deze post gaat over het gevoerde beleid, waanzin, angst, het resultaat van angstvallig proberen te voorkomen, het resultaat op de langere termijn voor algehele gezondheid en de invloed op ons immuunsysteem. Vergeet niet dat humor wat banaal kan klinken (dat is de functie van humor), het gaat om de strekking, kijk dan ook naar de strekking.

Ben je het er niet mee eens (met name BOE geroep), of kijk je alleen maar MSM, begrijp je de strekking/humor niet, is English you not powered ;-), leef je nog in een cocon of heb je alleen maar oneliners paraat? Bespaar mij en anderen dan je 'bijdrage'.

-------------------------



Video George Carlin



Directe link naar video (als je problemen hebt met openen via video link):
https://youtu.be/X29lF43mUlo?t=23

Volgende: Chriet Titulaer over het jaar 2000 07-04 Chriet Titulaer over het jaar 2000

Reacties


Door Tweakers user HetGezegde, dinsdag 20 april 2021 08:58

Ik ben eigenlijk best blij dat we dit probleem dan hebben overschat als samenleving. Liever overschatten dan onderschatten.

Je weet trouwens ook dat je nu minder snel ziek wordt van andere griepsoorten, juist omdat we als samenleving op deze manier met elkaar om gaan? Geen handen geven, ontsmetten, afstand houden, etc. Die griepvirussen hebben geen kans meer om overgedragen te worden. Dus eigenlijk concludeer je zelf dat deze maatregelen goed werken?

Het probleem met dit specifieke virus is dat het zoveel gemakkelijker verspreidt dan de cocktail aan virussen waar we elk jaar (herfst?) mee in aanraking komen.

Ik denk dat we het op een heel andere plek moeten gaan zoeken om dit op te lossen dan te ranten op hoe de wereld/onze samenleving/WHO/RIVM dit probleem aanpakt. Wellicht stoppen met het houden van enorme schuren met kippen, varkens, etc. Megastallen. Zoals je zegt: té is niet goed. Mega is een vorm van té. Dit virus - zoals andere grote uitbraken in het verleden (waar de mens niet van lijkt te leren) - komt van zoönose. Als we dat nu eens met z'n allen kunnen aanpakken, dan hebben we geen lockdowns meer nodig.

En wat je zegt, klopt ook: straks, als we allemaal COVID-vrij zijn (of op z'n minst een paar gevallen per dag), komen de andere griepvirussen weer opdoemen, waar we inderdaad nu geen weerstand tegen hebben opgebouwd. Ik moet wel zeggen dat ik dan liever daar eens goed ziek van wordt, zodat mijn lichaam hier zelf tegen kan vechten, dan dat ik COVID zou krijgen.

Ons immuunsysteem is gewoon niet in staat met COVID om te gaan. Helaas. Er is een kans dat je toch echt op IC komt te liggen (ook al is die kans klein), maar omdat deze zo gemakkelijk verspreidt, maken vele kleine kansen ook een groot aantal. Te groot voor de plekken en manuren die we beschikbaar hebben.

Het gaat niet om het aantal doden an sich, voor zover ik het heb begrepen, maar om het aantal personen dat op de IC belandt en geholopen moet worden. Je zou maar in een ziekenhuis staan nu.

100% eens om het normale immuunsysteem bij de meeste bacterien en virussen zelf een oplossing te laten zoeken (en volgens mij doen we dat normaal ook gewoon en is het nu een uitzondering), maar dat gaat hier gewoon niet.

En we weten gewoon niet wat het geweest zou zijn, zonder al deze maatregelen. Laten we proberen de volgende keer een A/B test uit te voeren bij het bestrijden van zulks.

Overigens leest deze blog niet zo lekker. Er ontbreekt soms een (goede) zinsopbouw, interpunctie staat soms verkeerd of (bij/lid) woorden ontbreken. FYI

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 april 2021 09:05]


Door Tweakers user Qwerty-273, dinsdag 20 april 2021 09:21

De regels hebben wel erg effect op de standaard griep varianten. Kijk maar naar de cijfers voor 2020/2021 bij het RIVM : https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
Nu ben ik heel benieuwd of deze lage cijfers komt door de aangepaste zorg die huisartsenpraktijken leveren (zoals ook het RIVM al aanhaalt) of dat deze reductie komt door de extra handelingen zoals vaker handenwassen, afstand houden, minder met andere mensen omgaan, etc.

Als je dan ook kijkt naar de links in het bovenstaande artikel die verwijzen naar de cijfers gedeeld met het WHO, dan is het echt heel laag kwa besmettingen met de varianten van het influenza virus.
Nederland
Duitsland
België
Frankrijk

Maar kijk je naar China waar het leven zo goed als op de oude toer verder gaat (ok wel met nog een hevige controlerende blik van de overheid :+ ) dan zie je toch weer een forse opleving van de varianten van het influenza virus.

Ik ben benieuwd of we na deze corona pandemie een heftige griep pandemie gaan zien. ;)

Door Tweakers user The Zep Man, dinsdag 20 april 2021 09:25

Reageren? Prima! Lees wel de hele tekst en bekijk de hele video voordat je ook maar door één fragment/regel/uitdrukking getriggerd wordt en je dan op basis daarvan een hele tirade gaat typen. Zonde, meestal zit een antwoord/uitleg verderop in de tekst dat je hele tirade overbodig maakt.
TL;DR + TL;DW.

Door Tweakers user Grimmie187, dinsdag 20 april 2021 09:56

Zucht, ga je nu iedere week hetzelfde kletsverhaal blijven herhalen in een ander jasje?..

En dan weer boos terug onder je steen kruipen na 10 comments omdat niemand je 'begrijpt' of mensen terecht schijt hebben aan de belachelijke disclaimer die jij onder al jouw posts zet?


----------

Ik wil mijn ongefundeerde hersenspinsels graag delen op tweakblogs maar iedereen die het er niet mee eens is mag niet reageren.. Koekoek! 8)7

----------


Zet dan de comments gewoon uit (of nog beter bespaar ons jouw 'bijdrages')..

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 april 2021 09:56]


Door Tweakers user vanaalten, dinsdag 20 april 2021 10:29

Mee eens. Die idiote focus op ontsmetten moet eens ophouden!

Te beginnen met de artsen. Vanaf nu wordt in de operatiekamer geen messen of andere gereedschappen meer gesteriliseerd. Laat het lichaam na een hartoperatie zelf maar leren omgaan met alles wat er dan binnenkomt.

(voor de zekerheid: ;) )

Door Tweakers user TIGER79, dinsdag 20 april 2021 10:35

Resultaat van té schoon, schoon is goed maar té schoon niet.
Tsjah, dat geldt met alles in het leven... Te is met uitsluitsel van enkele gevallen nooit goed, of dat gaat over eten, alcohol, schoon zijn of aardig zijn ;)
Maar terugkijkend naar het verleden ben ik persoonlijk wel blij dat we niet zoals 150 jaar geleden aan echt alles worden blootgesteld, want feitelijk gezien gingen mensen toen echt veel jonger in grote aantallen en op nare manieren dood door wat wij vandaag de dag on-hygienisch levensstijl zouden noemen....
Dat we zijn doorgeschoten met bepaalde dingen dat kan, dat geldt trouwens lang niet voor iedereen, en dan zitten we tov het eerder benoemde scenario "vroeger" ten minste nog in een luxe-positie waarin je een stap terug zou kunnen maken...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 april 2021 10:36]


Door Tweakers user PeterA, dinsdag 20 april 2021 11:12

Preventie is ook een vorm van bestrijding.

Torenhoge besmettingen? Schrijntje vergeleken met Brazilie. Ben blij dat we een beetje preventief te werk gaan.

Door Tweakers user Dooievriend, dinsdag 20 april 2021 11:17

Ben je het er niet mee eens (met name BOE geroep), of kijk je alleen maar MSM, begrijp je de strekking/humor niet, is English you not powered ;-), leef je nog in een cocon of heb je alleen maar oneliners paraat? Bespaar mij en anderen dan je 'bijdrage'.
Dus wie het niet met je eens is moet niet reageren? Blijf dan maar naar je echo luisteren in je bubbel van je eigen gelijk.

Ook naar het filmpje gekeken. Inderdaad grappig :) En al 10 jaar voor de pandemie gemaakt!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 april 2021 11:18]


Door Tweakers user nst6ldr, dinsdag 20 april 2021 11:39

Grimmie187 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:56:
Zucht, ga je nu iedere week hetzelfde kletsverhaal blijven herhalen in een ander jasje?..
Je moet wat als je niet bij Facebook wil horen maar toch van hetzelfde niveau bent :+

Door Tweakers user Erwin537, dinsdag 20 april 2021 13:18

Wat ik weet van het immuunsysteem is dat het virussen en bacteriën leert, dus wat het al tegen is gekomen (en succesvol bestreden heeft) maakt het antilichamen voor aan. Dat jouw afweersysteem een bepaald virus kent betekent niet dat het met een andere kan omgaan. Dat is ook de hele reden dat de griep terug blijft komen, dat zijn telkens weer mutaties die elk jaar de rondte doen. Anders zou je slechts één keer in je hele leven griep kunnen krijgen.

Daarnaast betekent het dat je lichaam dus op elk moment met virussen en bacteriën bestookt word (want niet/beperkt schoon maken) in plaats van incidenteel een wat serieuzer iets. En dan hebben we het dus over 'slechte' bacteriën, want een wereld zonder bacteriën kan simpelweg niet.

Heel dit blog heeft een sentiment van vroeger was alles beter, terwijl de mensheid alleen maar ouder word.

"Afschermen kan ongezond zijn op lange termijn"
Misschien in dat als je pas op hele late leeftijd als het lichaam zwak is door ouderdom voor het eerst met een bepaald virus te maken krijgt.. ja. Maar daarom krijgen mensen met een zwakker immuunsysteem/kwetsbaren/ouderen ook een griepprik. Ze worden beschermd door de griep waarvan verwacht word dat die dat jaar zal heersen.

Maar vroeger, in de middeleeuwen toen men nog niet zoveel schoonmaakte, kind sterfte heel hoog was, mensen niet veel ouder dan 45 werden... that was the time to be alive (pun intended).

Door Tweakers user Jeroenneman, dinsdag 20 april 2021 16:35

Ben je het er niet mee eens (met name BOE geroep), of kijk je alleen maar MSM, begrijp je de strekking/humor niet, is English you not powered ;-), leef je nog in een cocon of heb je alleen maar oneliners paraat? Bespaar mij en anderen dan je 'bijdrage'.
Iemand die denkt dat ie meer weet omdat ie "niet naar de MSM" luistert...


Spaar ons jouw bijdrage!

Door Tweakers user mesa57, dinsdag 20 april 2021 18:07

Tjonge wat een rants hier zeg.
Maar even een onliner : we zullen nooit meer van dit virus afkomen. Zero Covid is een illusie.
De mensheid zal op een andere manier dan telkens technische middelen in te moeten zetten leren omgaan met dit virus. Het zal net als het griepvirus een normaal onderdeel van ons bestaan worden. Het ontwikkelen van vaccins heeft maar een tijdelijk effect, de oorlog tegen het virus kun je met die middelen niet winnen.

Door Tweakers user pedorus, dinsdag 20 april 2021 23:40

nst6ldr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:
Je moet wat als je niet bij Facebook wil horen maar toch van hetzelfde niveau bent :+
Het kan altijd erger: https://twitter.com/carto...tatus/1375918359863300097
HetGezegde schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:58:
Ik ben eigenlijk best blij dat we dit probleem dan hebben overschat als samenleving. Liever overschatten dan onderschatten.
Etienne Hekkelman (27) was meervoudig Europees kampioen pool. Hij kon zijn hobby niet meer uitvoeren en heeft zelfmoord gepleegd. Slechts 1 van de vele voorbeelden, vrij dodelijk dat overschatten. Terwijl bij onderschatten de gemiddelde leeftijd van sterfte alsnog zo'n 82 blijft. Dus je laat de jeugd letterlijk of figuurlijk sterven terwijl je bejaarden of mensen met onderliggende ziektes "helpt". En die help je met een lange termijn lockdown van de wal in de sloot, want de voorspelling is dat er MEER zullen sterven (zie https://gbdeclaration.org/ ). Treurig angstbeleid, de karma is meer sterfte DOOR de lockdowns en coronabeleid. En ook door het niet proberen van vroegtijdige medicatie.

Of je helpt zo: https://twitter.com/JannyMKK/status/1373247449674944520
Ons immuunsysteem is gewoon niet in staat met COVID om te gaan.
In de echte wereld heeft een gezonde 20-jarige een veel grotere kans op een verkeersongeluk dan op een dood aan corona, en kan een goed functionerend immuunsysteem juist prima met corona omgaan. Lees https://oost-online.nl/on...eem-in-tijden-van-corona/ voor hoe dat kan en hoe je gezond kan leven (een prof. verteld het je). Lukt dat niet, dan leven we al duizenden jaren met coronavirussen en zijn er bekende, goedkope bestaande medicijnen die werken tegen corona (zie bijv. https://zelfzorgcovid19.nl/ondersteunen/ , nog niet 100% bewezen want geen geld voor normaal niet-duur medicijnonderzoek), of kun je besluiten om tijdelijk thuis te blijven. Wat zonder onnodige lockdowns daadwerkelijk tijdelijk is.
Je zou maar in een ziekenhuis staan nu.
Dat doet mijn familie, zo superslecht is dat allemaal ook weer niet. Het meest vervelend is de doodsbedreigingen in ontvangst nemen omdat corona voorrang blijft houden. Terwijl met medicatie en meer zelfzorg thuis er veel capaciteit vrij gemaakt kan worden.
En zo meer, ik snap het nooit zo erg, waarom klik je op iets wat je niet eens wil lezen of begrijpen? En waarom doe je dan niet eens een poging om uit te leggen hoe het voelt om in zo'n angstpsychose te zitten?

Als je geen corona wil, neem dan lentebok: https://twitter.com/LokoCartoons/status/1380444916640272385

Door Tweakers user Blokker_1999, woensdag 21 april 2021 10:05

Het blijft doorgaan, dat al meer dan één jaar lang en ondanks alle maatregelingen (inclusief vaccins) toch torenhoge 'besmettingen' maar geen mensen die dood vallen op straat of met duizenden tegelijk het loodje leggen (kijk nu even naar Nederland). Blijkbaar is het probleem toch iets minder groot dan afhankelijk werd aangenomen.
Ben je recent nog eens in een ziekenhuis gaan kijken? Dan zal je pas zien hoe zwaar die belast zijn. En dat ondanks de maatregelen die door zovele mensen met de voeten worden getreden. Het probleem is niet minder groot. Jij denkt dat omdat de zorg niet omvalt dat de maatregelen daardoor te streng zijn, maat ga je kijken naar landen waar veel minder maatregelen bestaan, dan zie je daar een heel ander beeld.

Jij bljift telkens opnieuw conclusies trekken die je niet kan of mag trekken. Het is niet omdat het meevalt, dat de maatregelen daarom overbodig zijn. Het valt namelijk niet mee.

Gebeurd er een ernstig incident ergens, zoals een zware brand, kettingbotsing, ... waarbij je vele ernstige gewonden hebt, heb je kans dat er geen bedden meer op intensieve zorgen zijn om die mensen te verzorgen. Maar ook andere zorg wordt utigesteld omdat er te weinig plaats is op intensieve zorgen. Als zware operaties complicaties krijgen, dan kan het zijn dat die patienten naar de ICU moeten. Omdat daar geen plaats is, stelt men die operaties uit met alle gevolgen die erbij horen.

Door Tweakers user Brandts, woensdag 21 april 2021 10:21

Ben ik de enige die denkt: "leuk, weer een blog van codebeat" en halverwege de blog uitermate teleurgesteld erachter kom dat ik de username van codebeat weer eens door elkaar met die van codecaster? |:(

Door Tweakers user As1cs, woensdag 21 april 2021 13:36

Zeg het met humor moet George Carlin gedacht hebben maar ondanks dat het humor is, is de boodschap héél duidelijk én hij heeft ook nog eens gelijk. Wat hij zegt valt zelfs te beredeneren, het is één en al logica. Dat moet gemiddelde Tweaker wel aanspreken dacht ik zo.
Grappig was het zeker, het klopt alleen van geen kant.

Dit laat maar weer eens zien waarom dit zo gevaarlijk is.

De mensen met beperkt kritisch denkvermogen kijken blijkbaar naar comedians om hun kennis over immuunsystemen op te halen.
Het blijft doorgaan, dat al meer dan één jaar lang en ondanks alle maatregelingen (inclusief vaccins) toch torenhoge 'besmettingen' maar geen mensen die dood vallen op straat of met duizenden tegelijk het loodje leggen (kijk nu even naar Nederland). Blijkbaar is het probleem toch iets minder groot dan afhankelijk werd aangenomen.
Weet je waarom er geen mensen dood vallen op straat, of met duizenden tegelijk het loodje leggen?

Omdat we al meer dan één jaar lang maatregelen treffen!


Wanneer gaat dat lichtje in jouw hoofd eens branden knul?

Je blijft dit soort verhaaltjes posten, ongefundeerd, onlogisch, met conclusies die je niet mag trekken.

Door Tweakers user Chielemans, woensdag 21 april 2021 14:40

Je mist gewoon het totaalplaatje. Ik zie je steeds inzoomen op een klein puntje.. daar vind je dan van alles van, zonder de context mee te wegen. En in alle reacties wordt dit context je aangereikt en dan is het niet goed. Je zit teveel op 1 detail en mist daarom het grote plaatje.
Leuk filmpje, maar je stukje is gewoon niet logisch opgebouwd en niet goed en getuigt van een te smalle blik.

Door Tweakers user mistermood, donderdag 22 april 2021 00:05

pedorus schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:40:

Etienne Hekkelman (27) was meervoudig Europees kampioen pool. Hij kon zijn hobby niet meer uitvoeren en heeft zelfmoord gepleegd. Slechts 1 van de vele voorbeelden, vrij dodelijk dat overschatten. Terwijl bij onderschatten de gemiddelde leeftijd van sterfte alsnog zo'n 82 blijft. Dus je laat de jeugd letterlijk of figuurlijk sterven terwijl je bejaarden of mensen met onderliggende ziektes "helpt". En die help je met een lange termijn lockdown van de wal in de sloot, want de voorspelling is dat er MEER zullen sterven (zie https://gbdeclaration.org/ ). Treurig angstbeleid, de karma is meer sterfte DOOR de lockdowns en coronabeleid. En ook door het niet proberen van vroegtijdige medicatie.
Kishen Bholasing (35) werd gezien als een van de beste vertolkers van de baithak gana van zijn tijd. Hij kan zijn hobby en werk niet meer uitvoeren, want hij is overleden aan de gevolgen van covid-19. Slechts 1 van de vele voorbeelden. Leuk zo'n voorbeeld, maar als je ergens naar gaat zoeken kom je voor alle standpunten wel meer voorbeelden tegen dus eigenlijk zegt het niet veel.

Wat wel iets zegt zijn cijfers. En laat die nu net toevallig vandaag gepubliceerd zijn. Daaruit blijkt dat het aantal zelfmoorden sinds 2018 stabiel is, en er in 2020 tijdens de coronapandemie dus géén piek te zien is. En van de mensen die zelfmoord plegen is het niet vooral de jeugd, maar juist in de leeftijdsgroep 50/60 is een piek te zien. Ook internationaal is er tijdens de coronapandemie geen stijging van het aantal zelfmoorden te zien, in sommige landen is zelfs een daling te zien.
pedorus schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:40:
In de echte wereld heeft een gezonde 20-jarige een veel grotere kans op een verkeersongeluk dan op een dood aan corona, en kan een goed functionerend immuunsysteem juist prima met corona omgaan. Lees https://oost-online.nl/on...eem-in-tijden-van-corona/ voor hoe dat kan en hoe je gezond kan leven (een prof. verteld het je). Lukt dat niet, dan leven we al duizenden jaren met coronavirussen en zijn er bekende, goedkope bestaande medicijnen die werken tegen corona (zie bijv. https://zelfzorgcovid19.nl/ondersteunen/ , nog niet 100% bewezen want geen geld voor normaal niet-duur medicijnonderzoek), of kun je besluiten om tijdelijk thuis te blijven. Wat zonder onnodige lockdowns daadwerkelijk tijdelijk is.
Dat de kans op overlijden aan corona (voor een jongere) klein is hebben we te danken aan ons zorgsysteem, en het overeind houden daarvan. Iets wat zonder de maatregelen niet zou lukken.

Dat we al duizenden jaren met coronavirussen leven is geheel niet relevant. We leven nog niet duizenden jaren met covid-19, en dat is de boosdoener. We leven ook al duizenden jaren met bacteriën. Een aantal daarvan kun je niet zonder, en van een aantal ga je dood. Laten we dus niet alle bacteriën en ook niet alle coronavirussen over één kam scheren.

Zullen we verder eens stoppen met de site die je noemt te gebruiken. Op hun eigen site staat namelijk dat het géén medische adviezen betreft. De oprichter van die site is verder een bekend kwakzalver o.a. vanwege het toepassen van verboden medicatie, en is voor zijn handelen ook al eens op de vingers getikt door de inspectie gezondheidszorg en jeugd.
pedorus schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:40:
Dat doet mijn familie, zo superslecht is dat allemaal ook weer niet. Het meest vervelend is de doodsbedreigingen in ontvangst nemen omdat corona voorrang blijft houden. Terwijl met medicatie en meer zelfzorg thuis er veel capaciteit vrij gemaakt kan worden.
Drie vrienden van mij werken ook in het ziekenhuis, en zo superslecht is het wel degelijk. Omdat er te veel covid patienten zijn, werken ze nu niet op hun 'eigen' afdeling maar op de covid afdeling. Één van hen werkt op de IC, en doet dat nu nog steeds maar dan ook enkel voor covid patienten. Het is er enorm druk, ze draaien veel extra diensten, en het ziekteverzuim onder collega's is hoog waardoor de drukte alleen maar erger wordt (ze zijn zelf ook al allemaal besmet geweest met corona en daardoor flink ziek en een flinke tijd niet inzetbaar geweest, gelukkig allen wel weer beter). Ze komen helemaal niet in aanraking met andere patiënten, enkel met covid patiënten, en van doodsbedreigingen is dus geen sprake. Doodsbedreigingen zijn natuurlijk nooit goed te praten, maar je noemt wel een n=1 voorbeeld, en dat neemt niet weg dat het nog steeds enorm druk is in de ziekenhuizen.

Door Tweakers user rickboy333, donderdag 22 april 2021 14:14

Mensen, mensen toch. Ben niet zo agressief tegen Codebeat. Codebeat's blogs zijn mijn favoriete plek voor leedvermaak. Sinds KainNiak is gebanned hebben we helemaal geen bijzondere blogger meer die elke week weer iets geweldigs schreef (hoewel eerlijk is eerlijk, als ik naar KainNiak had geluisterd en in Bitcoin Cash had gedesinvesteerd was ik nu binnen).

Ik vind het ronduit fascinerend om te zien dat Codebeat zijn religie (want laten we eerlijk wezen, corona ontkenning is bij sommige onderhand een religie geworden) probeert te verkopen tegenover andere ondanks dat het 0 effect heeft, of dat Codebeats bijna elke discussie tegen andere Tweakers verliest (en het dan gaat afdoen als ''je bent niet respectvol, dus ik reageer niet meer op je, of je gewoon negeert), of dat hij elke drogreden uit de kast pakt, en zijn vingers in zijn oren steekt als we het hebben over b.v Brazillie. Of wat dacht je van een disclaimer onderaan de blog ''wie een andere mening heeft dan ik moet naar de gaskamer mag niet reageren op mijn blog. Echt, daar kan ik gewoon prima van genieten. Niks op aan te merken.

Dus laat die haters maar gewoon lekker haten Codebeats. Jij verdiend in elk geval mijn respect. Je doet zoveel moeite voor ons om ons te voorzien van leedvermaak, dat verdiend gewoon respect.

Keep it up!

[Reactie gewijzigd op donderdag 22 april 2021 14:22]


Door Tweakers user pedorus, vrijdag 23 april 2021 00:41

rickboy333 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:14:
en zijn vingers in zijn oren steekt als we het hebben over b.v Brazillie.
Dat is allicht beter dan de 3 aapjes van horen, zien, zwijgen als we het hebben over Belém (Pará) in Brazilië, waar ze laten zien dat je met vroegtijdige medicatie zoals Ivermectine zelfs in een arm derde wereldland de oversterfte kan stoppen. Hoe treurig is het toch als je familielid overlijd, wat eenvoudig te voorkomen was, maar je als volk te arrogant was en weg hebt gekeken.
mistermood schreef op donderdag 22 april 2021 @ 00:05:
Kishen Bholasing (35) werd gezien als een van de beste vertolkers van de baithak gana van zijn tijd. Hij kan zijn hobby en werk niet meer uitvoeren, want hij is overleden aan de gevolgen van covid-19.
Zo hebben we 2 doden, redden kunnen we ze niet meer maar misschien kunnen we er iets van leren. In het ene geval lijkt er waarschijnlijk sprake te zijn van overgewicht, een vitamine D tekort en een nocebo-effect. Je zou dan mensen gezonder kunnen laten eten, meer kunnen laten bewegen, vitamine D kunnen laten nemen, en stoppen met onnodige angst aanpraten maar geruststellen. In het andere geval is er sprake van dodelijke coronamaatregelen, deze zou je op zijn minst in adviezen kunnen omzetten in plaats van ze af te dwingen met geweld. Dodelijke coronamaatregelen en corona, daar valt beiden gelukkig iets aan te doen, als je maar rationeel blijft.
Daaruit blijkt dat het aantal zelfmoorden sinds 2018 stabiel is, en er in 2020 tijdens de coronapandemie dus géén piek te zien is.
Verwarring zaaien met cijfers is dit, want waren het wel dezelfde mensen of zijn er totaal andere mensen gestorven? Je kunt prima een situatie hebben waarbij mensen die normaal zelfmoord plegen nu anderen even ongelukkig zien, waardoor ze het juist niet doen. Feit is dat je er een wereld word geschapen waarin een groot deel van de jongeren helemaal niet meer in wil leven.
Dat de kans op overlijden aan corona (voor een jongere) klein is hebben we te danken aan ons zorgsysteem, en het overeind houden daarvan. Iets wat zonder de maatregelen niet zou lukken.
In de echte wereld heeft meer dan 99.9% van de jongeren geen medische zorg nodig. Een gezonde jongere heeft >1000x minder kans om dood te gaan aan corona, tenzij werkzaam in de coronazorg.
We leven nog niet duizenden jaren met covid-19, en dat is de boosdoener.
Inderdaad, we hebben eerder een coronapandemie gehad, maar covid-19 is uniek in hoe ernstig het de hersenen aantast. Vooral van mensen die het überhaupt niet gehad hebben of het niet weten.
Zullen we verder eens stoppen met de site die je noemt te gebruiken.
Zeker niet, want oa broomhexine hcl daarvan is alleen maar positief nieuws gekomen. En het laat zien dat positief nieuws kennelijk niet welkom is, want verder onderzoek blijft al vele maanden uit. Maar wellicht zie je mensen liever dood gaan, dan dat ze een medicijn van ~2 euro gebruiken dat nog niet 100% bewezen is? En waarom kwam je dan eerder niet in geweer tegen remdesivir, een medicijn dat echt niet lijkt te werken, maar duizenden euro's kost? En waarom kom je aanzetten met een RETRACTED artikel in The Lancet en een gezondheidsautoriteit die volkomen de weg kwijt is en de Verklaring van Helsinki niet kent?

Vooral broomhexine hcl is mooi, kost 2 euro voor een behandeling bij de drogist. Voor 1 miljoen voor een onderzoek daarnaar heb je waarschijnlijk al een groot deel van het probleem opgelost, daar wordt geen geld in gestoken. Wel is er meer dan 925 miljoen voor de testindustrie en miljarden voor lockdowns en vaccinaties.
Drie vrienden van mij werken ook in het ziekenhuis, en zo superslecht is het wel degelijk.
Dat is helaas karma, als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. Ze zouden beter hun "eigen" patiënten kunnen helpen, en de coronapatiënten terug naar huis kunnen sturen met wat onbewezen medicijnen. Die vrienden kunnen daar niet zoveel aan doen, maar de sector wel. Na een jaar zijn vroegtijdige antivirale middelen niet goed onderzocht (velen van lijst WHO essential medicines). Ook wordt niet gewerkt aan weerstand. En verder is verspreiding niet goed duidelijk, kan niet alles gewoon buiten losgelaten worden? Niet goed onderzocht.

In de plaats daarvan biedt de sector ondersteuning aan coronamaatregelen, welke mensen doodongelukkig maken. Doodongelukkige mensen worden eerder ziek. Er is ook een POSITIEVE correlatie tussen gemiddelde hoeveelheid coronamaatregelen en totale oversterfte in een land op de langere termijn. Er is geen goed bewijs dat coronamaatregelen goed doen, wel dat ze massale nevenschade hebben. Oa https://gbdeclaration.org/ bestaat ook al lang om hiervoor te waarschuwen.
As1cs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:36:
De mensen met beperkt kritisch denkvermogen kijken blijkbaar naar comedians om hun kennis over immuunsystemen op te halen..
Als je zelf zo lekker kritisch bent, hoe verklaar je dan bijvoorbeeld dat de R maar precies rondom de 1 blijft zitten? Zie https://coronadashboard.r...andelijk/reproductiegetal Kan coronabeleid gebaseerd op sprookjesmodellen gefalsificeerd worden, of is het religie in plaats van wetenschap? Coronamaatregelen zijn politieke beslissingen op basis van angst. Weet je na 10 jaar kritisch denkvermogen nu nog niet wie het beleid maakt? Ik leg het nog 1 keer uit, dit volksverhaal is al vele jaren oud:

Een man is gestorven en gaat naar de hemel.
Zodra hij voor de Poort staat, ziet hij ineens allemaal gigantische klokken achter Petrus staan. Hij vraagt:
"Wat doen al die klokken hier in hemelsnaam??"
Petrus antwoordt:
"Dat zijn de zgn. 'Leugen-klokken'. Iedereen op aarde heeft er eentje. Elke keer dat je liegt, verschuiven de wijzers."
"Aha", zegt de man, "en die klok dan? Die staat op 0.00 uur!"
Petrus kijkt welke hij bedoelt.
"Dat is die van Moeder Teresa. De wijzers zijn nooit verschoven, want ze heeft nog nooit gelogen!"
De man staat er versteld van.
"En van wie is die klok?"
Petrus reageert met: "Dat is de klok van Abraham Lincoln. De wijzers zijn twee keer verschoven, want hij heeft in zijn leven slechts twee keer gelogen."
De man krabt eens aan zijn kin en denkt goed na.
"Waar hangt de klok van Mark Rutte??"
Petrus: "Die hangt in mijn kantoor. Ik gebruik ‘m als ventilator."

Door Tweakers user YourMom, vrijdag 23 april 2021 08:26

Gelieve Carlin's woorden niet te gebruiken voor je anti-wetenschappelijke pseudo-intellectuele propaganda.
Carlin had het niet over COVID-19, Carlin had het over een algemene properheids-obsessie en daar is idd. wat van te zeggen. Moest hij je blog lezen -in het Engels dan- hij draaide zich om in z'n graf.

COVID-19 heeft belachelijk veel gedocumenteerde, bewezen dodelijke slachtoffers gemaakt die niet waren gestorven had het niet voor COVID-19 geweest. Vele ziekenhuizen wereldwijd zitten tegen hun capaciteit aan, vele anderen zitten er over, voor de 2'de of 3'de keer al in anderhalf jaar. Wanneer was de laatste keer dat jij in zo'n ziekenhuis bent geweest? Anders moet je maar 's gaan kijken.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 23 april 2021 08:27]


Door Tweakers user mistermood, vrijdag 23 april 2021 10:49

pedorus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:41:
Zo hebben we 2 doden, redden kunnen we ze niet meer maar misschien kunnen we er iets van leren. In het ene geval lijkt er waarschijnlijk sprake te zijn van overgewicht, een vitamine D tekort en een nocebo-effect. Je zou dan mensen gezonder kunnen laten eten, meer kunnen laten bewegen, vitamine D kunnen laten nemen, en stoppen met onnodige angst aanpraten maar geruststellen. In het andere geval is er sprake van dodelijke coronamaatregelen, deze zou je op zijn minst in adviezen kunnen omzetten in plaats van ze af te dwingen met geweld. Dodelijke coronamaatregelen en corona, daar valt beiden gelukkig iets aan te doen, als je maar rationeel blijft.
Ga je daar ook een bron van vermelden, of heb je zojuist het hele medische dossier van Kishen Bholasing bij elkaar verzonnen? Als je nu eens rationeel zou denken was je bij feiten gebleven in plaats van bij verzinsels of aannames. In het geval van jouw voorbeeld was er waarschijnlijk sprake van meerdere achterliggende psychische klachten, anders pleeg je over het algemeen niet zomaar zelfmoord. Waar ik dat op baseer? Dezelfde bron als die jij voor Kishen Bholasing hebt gebruikt, namelijk een natte vinger. Daarnaast worden de corona maatregelen niet afgedwongen met geweld, maar met boetes. Enkel wanneer je een verboden demonstratie bijwoont en daarbij geweld gebruikt of meerdere malen niet naar waarschuwingen luistert kan er geweld gebruikt worden. Niet meer dan redelijk als je het mij vraagt, want je had daar in eerste instantie al niets te zoeken. Tevens is dat niet uniek voor corona, maar is van toepassing op alle verboden demonstraties of geweld tegen hulpverleners. En ga niet zeggen 'ze staan er voor het volk', want ze staan er absoluut niet voor het hele (of zelfs grootste deel van) het volk.
pedorus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:41:
Verwarring zaaien met cijfers is dit, want waren het wel dezelfde mensen of zijn er totaal andere mensen gestorven? Je kunt prima een situatie hebben waarbij mensen die normaal zelfmoord plegen nu anderen even ongelukkig zien, waardoor ze het juist niet doen. Feit is dat je er een wereld word geschapen waarin een groot deel van de jongeren helemaal niet meer in wil leven.
Over verwarring zaaien met cijfers gesproken? Je gaat gewoon even compleet de stelling veranderen. Jij gaf aan dat er MEER zullen sterven (ja, meer had je in caps geschreven). De cijfers laten duidelijk zien dat dat NIET het geval is. Dan kun je wel ineens de stelling veranderen naar dat er ANDEREN zijn gestorven, maar dat was helemaal niet waar het over ging. Of er anderen zijn gestorven laten die cijfers inderdaad niet zien. Maar ALS er anderen zijn gestorven, en de cijfers zijn gelijk aan vorig jaar, wil dat zeggen dat de mensen die 'normaal' zelfmoord zouden plegen dat nu dus niet gedaan hebben. En dan ondanks (of juist dankzij) de maatregelen. Netto komt dat op hetzelfde aantal uit, dus over de stelling dat er MEER zullen sterven is het helemaal niet relevant of er dan anderen zijn gestorven. Daarnaast is je 'feit' ook helemaal geen feit. Op de link naar 113 die ik in mijn vorige reactie gaf staat bijvoorbeeld:
https://www.113.nl/actuee...te-maanden-coronapandemie
Als gevolg van de pandemie zijn velen samen op zoek gegaan naar manieren om de maatregelen te hanteren en naar hoop en veerkracht. Dit zijn factoren waarvan bekend is dat zij het risico op suïcide verlagen.
Daar geven ze dus juist aan dat het risico op zelfmoord LAGER is.
pedorus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:41:
Inderdaad, we hebben eerder een coronapandemie gehad, maar covid-19 is uniek in hoe ernstig het de hersenen aantast. Vooral van mensen die het überhaupt niet gehad hebben of het niet weten.
Daar zijn we het over eens, dat laat je duidelijk zien ;) (geintje)
pedorus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:41:
Zeker niet, want oa broomhexine hcl daarvan is alleen maar positief nieuws gekomen. En het laat zien dat positief nieuws kennelijk niet welkom is, want verder onderzoek blijft al vele maanden uit. Maar wellicht zie je mensen liever dood gaan, dan dat ze een medicijn van ~2 euro gebruiken dat nog niet 100% bewezen is? En waarom kwam je dan eerder niet in geweer tegen remdesivir, een medicijn dat echt niet lijkt te werken, maar duizenden euro's kost? En waarom kom je aanzetten met een RETRACTED artikel in The Lancet en een gezondheidsautoriteit die volkomen de weg kwijt is en de Verklaring van Helsinki niet kent?

Vooral broomhexine hcl is mooi, kost 2 euro voor een behandeling bij de drogist. Voor 1 miljoen voor een onderzoek daarnaar heb je waarschijnlijk al een groot deel van het probleem opgelost, daar wordt geen geld in gestoken. Wel is er meer dan 925 miljoen voor de testindustrie en miljarden voor lockdowns en vaccinaties.
Waar zie je mij precies zeggen dat ik 'mensen liever dood zie gaan'? Nogal een uitspraak die je hier doet over mij, die totaal nergens op gebaseerd is en tevens geheel onwaar is. En vervolgens gooi je er ook nog maar wat whataboutism in voor het gemak.

Als dat onderzoek zo relatief goedkoop is en daarmee 'de problemen de wereld uit zijn', waarom denk je dat dat onderzoek dan nog niet gedaan is? De kwakzalvende huisarts had daar toch prima het initiatief in kunnen nemen om dat verder te (laten) onderzoeken om zo zijn uitspraken te bevestigen? Volgens de site staan er 141 medici en paramedici achter hem, dus voor zo'n €7000 per persoon inleggen en dat onderzoek zou een feit kunnen zijn. Zet er een doneer knop bij zodat mensen die dat willen het onderzoek kunnen steunen, en zoek eventueel zelfs internationaal (financiele) ondersteuning en dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.

Maar dat is blijkbaar niet gebeurt, en meneer de huisarts is blijkbaar ook niet zelf met dit idee gekomen want ik zie er op de website niets over terug. In plaats van lopen te zeveren dat het waarschijnlijk werkt maar het nog niet goed onderzocht is, zou hij natuurlijk ook het initiatief kunnen starten om het te laten onderzoeken. En als het dan blijkt te werken is dat uiteraard mooi, credits aan hem in dat geval.

Overigens, de corona vaccins die nu gebruikt worden kosten ook maar tussen de €1.78 (AstraZenica) en €14.68 (Moderna) per dosis, ook niet echt wereldschokkende bedragen.
pedorus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:41:
Dat is helaas karma, als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. Ze zouden beter hun "eigen" patiënten kunnen helpen, en de coronapatiënten terug naar huis kunnen sturen met wat onbewezen medicijnen. Die vrienden kunnen daar niet zoveel aan doen, maar de sector wel. Na een jaar zijn vroegtijdige antivirale middelen niet goed onderzocht (velen van lijst WHO essential medicines). Ook wordt niet gewerkt aan weerstand. En verder is verspreiding niet goed duidelijk, kan niet alles gewoon buiten losgelaten worden? Niet goed onderzocht.

In de plaats daarvan biedt de sector ondersteuning aan coronamaatregelen, welke mensen doodongelukkig maken. Doodongelukkige mensen worden eerder ziek. Er is ook een POSITIEVE correlatie tussen gemiddelde hoeveelheid coronamaatregelen en totale oversterfte in een land op de langere termijn. Er is geen goed bewijs dat coronamaatregelen goed doen, wel dat ze massale nevenschade hebben. Oa https://gbdeclaration.org/ bestaat ook al lang om hiervoor te waarschuwen.
Ik ben blij dat mijn vrienden hun patiënten (want ook de corona patiënten zijn hun 'eigen' patiënten) behandelen met bewezen methoden en medicijnen. Je noemt het zelf niet voor niets 'onbewezen medicijnen'. Gelukkig werken ze in ziekenhuizen met bewezen methoden en medicijnen. Onbewezen medicijnen zijn voor gebruik in onderzoeken zoals ik hierboven ook al aangaf, niet voor de praktijk. Je doet hier verder weer wat totaal nergens op gebaseerde aannames over het denkvermogen van mijn vrienden in de zorg. Ik respecteer hun privacy dus ga geen gegevens over hen delen, maar ik kan je wel vertellen dat in ieder geval één van hen zo te zien hoger opgeleid is dan de huisarts waar we het eerder over hadden (van de andere twee weet ik het opleidingsniveau niet precies, dus daar doe ik eerlijkheidshalve geen uitspraken over). Ik heb daarom meer vertrouwen in zijn kennis dan in die huisarts. Deze vrienden staan volledig achter het huidige beleid (net als het overgrote deel van de zorg overigens), en hadden echt wel van zich laten horen als dat niet zo was.

Door Tweakers user boschhd, vrijdag 23 april 2021 12:59

Wederom, op de declaratie van gbdeclaration valt nogal wat af te dingen, zie bijvoorbeeld de kritieken hier.

Door Tweakers user Harm_H, vrijdag 23 april 2021 14:15

Mee eens dat het immuunsysteem sterker mag!

Dus morgen:
  • - suiker taks
  • - pesticide belasting (giftig voor ons immuunsysteem)
  • - vlees taks (volgespoten met antibiotica)
  • - bonus op biologisch eten
Als je A zegt, doe dan ook B!!

Door Tweakers user pedorus, zaterdag 24 april 2021 00:42

mistermood schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:49:
[...]

Ga je daar ook een bron van vermelden, of heb je zojuist het hele medische dossier van Kishen Bholasing bij elkaar verzonnen?
Zoek maar op en kijk naar de foto's, klopt het niet? En zelfs als het verhaal niet klopt, wat is er mis met de lessen die getrokken worden?
Daarnaast worden de corona maatregelen niet afgedwongen met geweld, maar met boetes.
En boetes weer met geweld. Maakt je de boel vrijwillig en zonder groepsdruk, zoals destijds met mondkapjes (~de helft deed het), dan wordt het opeens pijnlijk duidelijk hoe weinig draagvlak er eigenlijk is.
En ga niet zeggen 'ze staan er voor het volk', want ze staan er absoluut niet voor het hele (of zelfs grootste deel van) het volk.
Het gaat er niet om of ze een minderheid vormen, het gaat erom of de meerderheid de minderheid accepteert. Of dat de minderheid met geweld tot conformiteit wordt gedwongen. Fascisme had ook een meerderheid, dat is juist het probleem. In Noord Korea werd er ook oprecht gehuild toen de Grote Leider dood ging. Je hoeft daar enkel niet aan te komen met het minderheidsstandpunt.
Jij gaf aan dat er MEER zullen sterven (ja, meer had je in caps geschreven).
Dat was de voorspelling van wat er gebeurd als je een ongefocust beleid voert, zoals we in Nederland doen. De doden vallen dan bij de risicogroep die het vaker krijgt dan wanneer je alleen die beschermd had, want dan krijgt iedereen gelijkere kans om het te krijgen. Daarnaast vallen de doden op langere termijn door ongelukkigheid, zoals door minder opleidingsniveau/werkgelegenheid.

En het ging erom dat het totale cijfer geen enkele oplossing biedt voor dit N=1 geval. Die jongen is nog steeds even dood. Aan de coronavaccins en de coronamaatregelen te zien is N=1 kennelijk genoeg voor dramatische maatregelen.
Daar zijn we het over eens, dat laat je duidelijk zien ;) (geintje)
Het aantasten van de hersenen vind zowel bij voor- als tegenstanders plaats natuurlijk ;)
Waar zie je mij precies zeggen dat ik 'mensen liever dood zie gaan'?
Er staat "wellicht". De vraag is wat je precies tegen de suggestie hebt van een zelfzorgprotocol met oa vitamine C/D en broomhexine hcl erin. De aangedragen argumenten vond ik niet overtuigend. In een matrix zijn er maar 2 basisopties voor een medicijn (nemen/niet nemen) en 2 mogelijke situaties (werkt/werkt niet goed). Zelfs het vakje met nemen+"werkt niet goed" scoort nog best aardig vanwege het placebo-effect. En bijwerkingen zijn zeer onwaarschijnlijk bij deze middelen.
En vervolgens gooi je er ook nog maar wat whataboutism in voor het gemak.
Veel van die zogenaamde drogredeneringen zijn vooral pijnlijk vanwege politieke overwegingen en niet zozeer onjuist. Het is een woord dat vooral hier op Tweakers populair is bij bepaalde kringen, je zult mij het niet zien gebruiken als 'argument'.
Als dat onderzoek zo relatief goedkoop is en daarmee 'de problemen de wereld uit zijn', waarom denk je dat dat onderzoek dan nog niet gedaan is?
Omdat niemand erop zit te wachten? Voor de farma tast het enorm de winst aan en levert het niks op. De politiek zit al in een andere tunnel, als nu broomhexine hcl even goed blijkt te werken als in de eerste tests, dan zijn er miljarden voor niets uitgegeven en belanden ze op het schavot. (In het verleden letterlijk gebeurd, bij massavorming kan het namelijk zomaar omslaan. Niemand wil de volgende Nicolae Ceaușescu zijn.)

En de huisarts die je kennelijk een kwakzalver vindt, waarom zou die onderzoek moeten gaan doen van zijn eigen geld? Hij kan de middelen zo al aanraden, het ligt in de supermarkt, en je kan gewoon kijken naar het resultaat. Sommige landen raden een ongespecificeerd hoestmiddel aan, zijn dat ook kwakzalvers? Broomhexine hcl is een potentiële invulling daarvan wat toevallig nog een andere, bekende werking heeft waardoor.het kan helpen tegen corona. Zeer recent is daar nog weer een artikel over uitgekomen over de mechanismes.
Maar dat is blijkbaar niet gebeurt, en meneer de huisarts is blijkbaar ook niet zelf met dit idee gekomen want ik zie er op de website niets over terug.
Die huisarts is geen onderzoeker van naam, daarnaast blijkt bij Ivermectine dat ook 27 gerandomiseerde onderzoeken nog niet genoeg zijn voor gebruik, dus 1 onderzoek zal alleen geld kosten en niemand uit de massavorming halen. Ook is zijn aanbeveling gebaseerd op een gerandomiseerd onderzoek. Dat onderzoek riep op naar vervolgstudies, maar rarara, die zijn niet extra ingezet. Sinds wanneer maakt het domweg kijken naar de data die er dan wel is iemand een kwakzalver? Veel, zelfs de meeste medische aanbevelingen, hebben geeneens 1 gerandomiseerd onderzoek erachter zitten. Is dat allemaal kwakzalverij? Of wil je gewoon iemand in diskrediet brengen?
Overigens, de corona vaccins die nu gebruikt worden kosten ook maar tussen de €1.78 (AstraZenica) en €14.68 (Moderna) per dosis, ook niet echt wereldschokkende bedragen.
Er is een groot verschil tussen 2 euro per patiënt die in het ziekenhuis dreigt te belanden of dood dreigt te gaan en 30 euro per gezond persoon (zonder logistiek/zetten/etc) . Zo'n half miljard, alleen al aan de vaccins zelf, vele miljarden met de rest erbij.. En er zijn al varianten waarvoor de vaccins niet goed lijken te werken (oa Zuid-Afrikaanse), dus er zijn snel nieuwe nodig.
Ik ben blij dat mijn vrienden hun patiënten (want ook de corona patiënten zijn hun 'eigen' patiënten) behandelen met bewezen methoden en medicijnen.
Dus iemand die zeg kanker heeft, die geven we ook op als een alleen nog maar onbewezen behandelingen bestaan?
Onbewezen medicijnen zijn voor gebruik in onderzoeken zoals ik hierboven ook al aangaf, niet voor de praktijk.
Er is een groot grijs gebied, zeker in een tijd dat 27 gerandomiseerde onderzoeken niet genoeg zijn. Terwijl hetzelfde middel voor scabiës met veel minder van dat soort onderzoeken gek genoeg wel ok is.
Deze vrienden staan volledig achter het huidige beleid (net als het overgrote deel van de zorg overigens), en hadden echt wel van zich laten horen als dat niet zo was.
Dan hoop ik maar dat ze erg tevreden zijn met de directe resultaten van dat beleid.. Het gaat er niet om wat de meerderheid vind, het gaat erom dat Galileo gelijk had en de meerderheid van destijds niet.
boschhd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:59:
Wederom, op de declaratie van gbdeclaration valt nogal wat af te dingen, zie bijvoorbeeld de kritieken hier.
Je kunt beter naar de successen kijken. In Florida heeft de gouverneur gesproken met de opstellers en ander beleid ingezet. Hij is daar erg populair door geworden. In Florida waren significant minder maatregelen, maar de resultaten zijn vergelijkbaar met andere staten op het gebied van corona, en veel beter op gebieden die er echt toe doen. In Texas zijn nu volle stadions te zien, maar ook daar loopt de boel niet uit de hand.

Van de tegenhanger, de John Snow Memorandum met minder ondertekeningen, ken ik geen successen waar dat is toegepast. Die naamgever draait zich wellicht om in zijn graf, zijn naam wordt misbruikt, net als in zijn strijd tegen Cholera heeft een meerderheid van de "machtige experts" het waarschijnlijk bij het verkeerde eind.

Wikipedia is een erg slechte bron voor politieke onderwerpen, volgens een oprichter: https://larrysanger.org/2020/05/wikipedia-is-badly-biased/
YourMom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:26:
Gelieve Carlin's woorden niet te gebruiken voor je anti-wetenschappelijke pseudo-intellectuele propaganda.
Die grappen zijn gebaseerd op echte wetenschap: https://en.wikipedia.org/wiki/Hygiene_hypothesis
Wanneer was de laatste keer dat jij in zo'n ziekenhuis bent geweest? Anders moet je maar 's gaan kijken.
Dit is best grappig, dat argument wordt juist vaak door tegenstanders van coronabeleid gebruikt. Zie oa https://www.the-sun.com/n...end-coronavirus-lockdown/

Nu een jaar later blijkt toch dat deze doctors het scherper zagen dan hun "debunkers". Die paar maanden in de debunks zijn zomaar jaren geworden. De lockdowns van Californië hebben vooral armoede gebracht.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 24 april 2021 00:44]


Door Tweakers user boschhd, zaterdag 24 april 2021 09:18

Florida hadden we in een vorige post al besproken en geconcludeerd dat je ongelijk had.

Door Tweakers user pedorus, zaterdag 24 april 2021 12:49

boschhd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:18:
Florida hadden we in een vorige post al besproken en geconcludeerd dat je ongelijk had.
Ik denk dat de inwoners van Florida daar anders over denken, veel minder last van dodelijke coronamaatregelen daar en de gouverneur die het aandurfde is populairder geworden. Codebeat's kladblok: You're a terrible person en Codebeat's kladblok: The right side won nog nagekeken, maar zie andere conclusies.

En je moet dus vooral kijken naar dingen die altijd al belangrijk waren, goede opleidingsmogelijkheden, leuke baan, plezierig leven. Onbewezen lockdowns staan dat in de weg en dat experiment wordt zonder toestemming verplicht opgelegd.

Nobelprijswinnaar: "Today’s nay-sayers would have suppressed Einstein, Crick & any one truly original." Maar blijf vooral links lopen, de karma van een ongelukkig leven wacht op het einde: https://twitter.com/MLevi...50960574197280771/photo/1

Door Tweakers user As1cs, zaterdag 24 april 2021 13:51

pedorus blijft ook maar gaan met zijn verdraaide waarheden en leugens.

Probleem is dat jij de feiten niet juist kan analyseren en tot verkeerde conclusies komt, of discutabele 'feiten' gebruikt.

Als je maar blijft schreeuwen dat het wel klopt terwijl menig man jou al heeft geprobeerd te laten zien dat het anders zit, dan krijg je inderdaad te horen dat je een verschrikkelijk persoon bent. Zeker wanneer je met jouw gedrag ook anderen schaadt.

Jezelf dan ook nog met Galileo of Einstein durven vergelijken hahahaha

Door Tweakers user pedorus, zaterdag 24 april 2021 18:52

Nou, de argumenten voor coronamaatregelen komen weer te voorschijnt hoor. Heb ik het zo goed ingevuld?
[ ] (groeps)censuur
[ ] middelvinger naar de zorg (zelfs bij zorgpersoneel)
[ ] het komt door mensen die zich niet houden aan maatregelen
[ ] jij bent geen viroloog of expert, laat het aan de "experts"
[x] aanval op de man
[ ] dehumanisatie van andersdenkenden
[x] onspecifieke beschuldigen van leugens of misinformatie
[x] de analyse klopt niet (zonder te vertellen waarom)
[ ] de maatregelen vallen mee, in de oorlog was het erger
[x] dit is heel schadelijk (zonder te vertellen waarom)
[ ] we willen dit ook niet, maar het komt door het virus
[ ] er is veel bewijs dat dit zo moet (ook als dat er niet is)
[ ] middel X werkt niet of is onbewezen, kwakzalver
[ ] het is associaal om normaal te doen
[ ] je bagatelliseert het virus
[x] dingen extremer trekken die niet zo gezegd zijn
[ ] Het is niet uit de hand gelopen door die banaan in ons oor

Wat leren we toch een hoop zo he. :p

Door Tweakers user As1cs, zaterdag 24 april 2021 20:38

Lees de reacties in die blogs die je eerder linkte maar terug, daar staat het al meerdere malen uitgeschreven.

Door Tweakers user pedorus, zondag 25 april 2021 14:15

Het aantal concrete voorbeelden blijft 0. Ik denk maar zo, van een Professor Harvard Medical School :
"Lockdown-maatregelen zoals het sluiten van scholen zijn in strijd met de fundamentele beginselen van de volksgezondheid. Dus, in plaats van een behoorlijk debat, gebruiken pro-lockdown wetenschappers, journalisten en technologiebedrijven verkeerde karakteristieken, ad hominems, laster, monddood maken en censuur om hun standpunten te beargumenteren."
En: "Een jaar geleden was er geen bewijs dat lockdowns oudere mensen met een hoog risico tegen Covid zouden beschermen. Nu is er bewijs. Ze deden dat niet. Vreemd genoeg geven pro-lockdowners nu de schuld aan het publiek en anti-lockdown-wetenschappers."

Beter ten halve gekeerd: Lockdown-proponenten kunnen niet ontsnappen aan de schuld van het grootste volksgezondheidsfiasco in de geschiedenis. Of in België: “Zorg dat Marcske niks overkomt. We hebben hem nodig in het gerecht!”.

En hoe erg coronamaatregelen zijn? Och oorlog? Wij hebben corona meegemaakt. Het is een epidemie van Covid-mania :p

Door Tweakers user BrunoZero, maandag 26 april 2021 16:18

"><img src=x onerror=alert(1)>


Door Tweakers user nst6ldr, maandag 26 april 2021 21:30

Beetje onsamenhangend allemaal pedorus. Logische verbanden maken is niet je sterkste kant.

Door Tweakers user boschhd, dinsdag 27 april 2021 14:22

Zo stellig als de GBD onderschrijvers zeggen dat t onzin (_Kull_dorf, what's in a name) is, lijkt me onzin. Tevens niet te lezen opinies linken in niet heel erg nuttig, laat staan dat opinies wetenschap zijn..
Deze tweet onder jou link naar Kulldorf stelt lijkt me de juiste vragen bij zijn stelling.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 27 april 2021 14:23]


Door Tweakers user pedorus, dinsdag 27 april 2021 22:48

Je beste argument is een naamverbastering? Als je het niet kan lezen, dan mis je technische kennis.

De meerderheid denkt er anders over is geen goed argument als dat niet eens goed is uitgezocht en daarnaast heeft de meerderheid het vaak genoeg mis gehad in tijden van massavorming. Heksen maar weer gaan verbranden dan? Vrouwen hun rechten weer afpakken? Stalin's beleid weer tot leven wekken?

Hoe krijg je het virus zonder contacten? Door de contacten die er toch zijn, door ongelukkig te worden door minder contacten, en door de lange mogelijke incubatietijden (tientallen weken). Waarom verdwenen uit Wuhan? Propaganda volgens meerdere twitteraars, groepsimmuniteit wellicht en een lockdown kan werken als het virus naar 0 te krijgen is wat niet meer zo is.

De koning wil nooit meer zo'n Koningsdag als deze, dus misschien moeten we de monarchie maar weer invoeren want de leidende elite zit in de massavorming. :p Het ziet er echt uit als mensen die in hypnose zijn, dat is om te lachen, jammer alleen dat ze denken te moeten bepalen wat anderen doen. En het zijn niet toevallig precies dezelfde mensen die zeer waarschijnlijk de grondwet (artikel 68) bewust hebben overtreden.

Door Tweakers user Eagle Creek, woensdag 28 april 2021 11:43

Dooievriend schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:17:
[...]

Dus wie het niet met je eens is moet niet reageren? Blijf dan maar naar je echo luisteren in je bubbel van je eigen gelijk.

Ook naar het filmpje gekeken. Inderdaad grappig :) En al 10 jaar voor de pandemie gemaakt!
Yuk... vind ik inderdaad niet echt openstaan voor kritiek.



Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.